Perlový náhrdelník
Perly, využívající se jako šperk, jsou známy již od nepaměti. Lidé pomocí legend kolem tohoto nádherného skvostu vytvořili oblak tajemství a výjmečnosti. Již velcí Římané spojovaly perly s moudrostí, bohatstvím a štěstím. V jeho magickou moc věřily i nejrůznější dámy, které s ním chodívaly pravidelně spávat, kvůli příslibu pěkných snů. Jeho důležité historické postavení také dokládá archeologický nález jednoho perlového náhrdelníku při vykopávkách zimního paláce perských králů v Susách. Jeho stáří se datuje dokonce do doby asi 350 let př. n. l.Díky jeho historii se perlový náhrdelník stal symbolem váženého společenského postavení. K jeho proslavení také přispěla slavná módní návrhářka Coco Chanel. Její význam v rámci módního průmyslu a její láska k perlovým náhrdelníkům, vysloužila oblibu v okruhu širší veřejností právě tomuto šperku. Nejen díky Coco Chanel se perlový náhrdelník stal ikonou ženské elegance a krásy, ale také kvůli jeho popularitě mezi významnými ženami. Mohl být spatřen na dekoltu princezny Diany nebo Michelle Obamové. Lze ho často spatřit i na českém poli a to u bývalé první dámy Dagmar Havlové. NA CO SI DÁVAT PŘI VÝBĚRU POZOR?Pokud se rozhodnete si perlový náhrdelník pořídit, je určitě potřeba si všimnout několika charakteristických prvků, které by měl každý takový šperk mít. Jedná se např. o barvu, délku a velikost perel, cenu a další měřítka, které udávají primárně jeho kvalitu. Jedním z těchto prvků je tzv. uzlíková vazba, která vypovídá o profesionálním zpracování materiálů. Vysvětlení je prosté, mezi jednotlivými kuličkami je uvázán uzlík, který chrání perly před nechtěným vyvléknutím, nebo před zbytečnou ztrátou perel při přetržení náhrdelníku. Tento způsob je časově velmi náročný a je k němu potřeba zručný šperkař s dokonalou precizností. Dalším prvkem mohou být nedokonalosti, které jsou připisovány překvapivě k perlám pravým. DĚLENÍ PERLOVÝCH NÁHRDELNÍKŮ PODLE JEJICH DÉLKYPří koupi šperku narazíte hned na několik standardně používaných délek, které se vždy hodí k jinému typu oblečení či příležitosti.
|