Perly hlásí velký návrat

dva perlové náhrdelníky

Vévodkyně z Cambridge Kate Middleton nosí elegantní, visací perlové náušnice, Americká první dáma Michelle Obama obléká dvouřadý perlový náhrdelník a Sarah Jessica Parker perlami pravidelně doplňuje své outfity. Tradiční pohled na perly jako na staromódní šperky se mění a řada značek předělává perly pro mladé a moderní ženy. Šperk, který již nepatří do šatníku vaší babičky, hlásí velký návrat do světa módy díky celebritám jako Katy Perry, Angelina Jolie, Scarlett Johansson nebo Keira Knightley. Záštita těchto módních ikon představuje perly nové generaci spotřebitelů.

Perly byly kdysi považovány za staromódní a za dědictví starších generací, ale nyní vidíme úplnou změnu, jak je na perly pohlíženo. Klasické perlové náušnice se staly přirozenou součástí moderního, módního šatníku a můžeme je vidět jak v nočním klubu, na premiéře filmu, tak i na sportovním utkání.  

celebrity perly

Kromě toho, ceny vysoce kvalitních přírodních perel lámou rekordy v dražbách z důvodu jejich rostoucí vzácnosti způsobené hustým rybolovem a znečištěním. Perly, které mají svůj věk nebo byly součástí nějaké historické kolekce, jsou zvláště přitažlivé pro eventuální kupce. V dubnu 2014 se např. vydražil pár perlových náušnic s diamantem z roku 1965 za neuvěřitelných 290 tisíc liber, téměř deset milionů korun, což bylo dvojnásobek vyvolávací ceny. V září téhož roku se vydražil jednořadý perlový náhrdelník s diamantovým zapínáním z roku 1910 za téměř 6,5 milionů korun. 

Perly jsou klasickým doplňkem jakékoliv kolekce šperků, protože ztělesňují sofistikovanou eleganci a také úžasným způsobem zkrášlují pleť. Jednoduše řečeno, perly nikdy nevyjdou z módy, takže není překvapením, že padají do oka celebritám i mladšímu pokolení. Živost a smyslnost perel zachycují světlo a rozzařují obličej. Je to dokonalý, organický drahokam, který nevyžaduje řezání ani leštění. 

Perly krabicka 2

Již od starověku byly perly uctívány jako symbol čistoty, síly a bohatství. Ve starém Římě byly nejlepším přítelem žen, které v nich chodily spát a dokonce i Julius Caesar perly miloval. V 19. století si zase královské rodiny cenily perel víc, než všech ostatních drahokamů. Coco Chanel jste nikdy nepotkali bez perel, které byly jejím talismanem. Ať to byly náušnice nebo perlový náhrdelník, vždy doplňovaly její nadčasové modely. Grace Kelly a Audrey Hepburn, dvě nejelegantnější ženy kinematografie, často také nosily perly. V devadesátých letech však perly vyšly z módy. Podobně jako všechny módní cykly se perly nyní vracejí do obliby a současní návrháři jim ve svých designech vracejí život.    

Benjamin Comar ze společnosti Chanel Fine Jewelry podotýká: “Obecně, lidé berou perly jako něco, co babička daruje své vnučce. Působí velmi tradičně, někdy až příliš. Smíchali jsme perly různých barev a tvarů s drahými kameny, abychom rozšířili koncepci designu perel. Postarali jsme se o to, aby s motivy bílého zlata působily perlové šperky pružně, doplňovaly křivky nositelky a hýbaly se s ní. Coco Chanel si cenila pohodlí a luxusu a my jsme chtěli ukázat, že šperky z perel mohou být zábavné, barevné, kreativní a nošeny různými způsoby. Nejsou to “trofeje”, ale něco, co můžete nosit každý den.”  

Perly Coco Chanel mini

Nedávný prudký růst poptávky po perlových klenotech je způsoben rostoucím počtem šperkařů nabízejících cenově dostupné kousky. Dvojité náušnice Mise en Dior tak spoléhají jen na estetičnost a ve skutečností ani nejsou z perel, ale z materiálů jako pryskyřice, achát, howlit nebo sklo. Odvážný asymetrický efekt, kde malý korálek je uchycen na uchu, zatímco velký vykukuje zpoza ušního lalůčku, byl představen v kolekci podzim 2013. Od té doby byly náušnice viděny na světových hvězdách jako Rihanna, Jennifer Lawrence nebo Emma Watson, což urychlilo změnu současného vnímaní perel. 

Melanie Georgacopoulos, designérka z Londýna, vysvětluje: “S perlami jsem začala pracovat v roce 2007, kdy na trhu bylo velmi málo perlových šperků a většina lidí je považovala za staromódní a konvenční. Snažím se na perly dívat z nové perspektivy, kdy se soustřeďuji na inovativní design, který je jednoduchý na nošení. V posledních letech se perly staly módní záležitostí a trh zaplavily dostupné a kvalitní šperky. Samozřejmě pomohlo také to, že se perly stále častěji objevují na přehlídkových molech nebo na významných zpěvačkách a herečkách. V dnešní době mladé ženy nejsou omezeny pouze jednořadým perlovým náhrdelníkem, nýbrž mají široký výběr zajímavých věcí. Navíc perlový šperk je nyní díky velké nabídce dostupný pro všechny rozpočty.”

Zd.:
www.forbes.com/sites/yjeanmundelsalle/2015/06/07/pearls-are-making-a-comeback-in-a-big-way/#3c64ac193265
www.mylittleboudoir.com
unsplash.com